مواد آرایشیناخن برای رنگ کردن ناخن، افزایش طول ناخن به طور مصنوعی و یا افزایش مقاومت ناخن به کار می روند.
لاک ناخن باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شود. شخصی که به لاک ناخن حساسیت دارد ممکن است در انگشتان و پلک، صورت و گردن و جاهایی که لاک ناخن زمانی که در حال خشک شدن بوده تماس داشته دچار حساسیت شود. فرمالدئید یک ترکیب آلرژی زا می باشد. افرادی با حساسیت به لاک ناخن می توانند لاک های hypoallergenic را که بدون فرمالدئید هستند استفاده کنند. لاک های قرمز رنگ ممکن است باعث زرد رنگ شدن و یا بی رنگ شدن ناخن شوند.
کوتیکول از عفونت ناخن جلوگیری کرده و سلول های مولد ناخن را محافظت می کند پس بهتر
دوری کردن از بوهای ناخوشایند و جذب بوهایمطبوع شدن یک واکنش طبیعی است. ما به طور ناخودآگاه به این بوهایی که در یکی از این دو گروه قرار می گیرند، واکنش نشان می دهیم. بوی مطبوع غذی در حال پخت، در شرایطی که فرد گرسنه باشد، ترشح بزاق را سبب می شود یا بوی علف تازه چیده شده به فردی که شدیداً مضطرب است، آرامش می دهد.
چگونه ماندگاریبوی عطررا زیادتر کنیم شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید ، اما هر زمان که از آن استفاده میکنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین میرود. چرا این اتفاق میافتد؟
شما رایحه عالی مورد نظرخود را درقیمتی مناسبپیدا کرده اید، اما هر زمان که از آن استفاده میکنید، به زودی و در عرض چندساعتبوی آن از بین میرود. چرا این اتفاق میافتد؟ روش های را بیاموزید تا به شمااطمینانبدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی میماند.
در دوران گذشته، در عصر ملکه الیزابت اول و همچنین زمان سلطنت قاجار، رنگ پریده به قدری جذاب بود که زنان برای داشتن صورتی به سفیدی ظروف چینی،جان خود را به خطر می انداختند .آنها چهره خود را باپودری سفید رنگ به نام سریوس (ceruse) یا همان سفیداب که ترکیبی بسیار سمی از سرب بود.
عتماد به نفس تأثير مهمي در سازماندهي رفتارهاي سالم و سازنده فردي و اجتماعي انسانها دارد، در نتيجه والدين ، نهادها و مربيان آموزشي همه ميخواهند بدانند بهترين راه براي دروني كردن اين حس در كودكان و نوجوانان چيست؟ به ويژه كه پژوهشگران روانشناسي نيز معتقدند فقدان اعتماد به نفس در افراد، پايه و اساس بسياري از معضلات اجتماعي است.
ولي واقعيت اين است كه گر چه در زمينه اعتماد به نفس،
پدر و مادر اولین كسانی هستند كه متوجه رشد حركتی، رشد كلامی و كارهای ذهنی فرزند خود می شوند. رشد زودرس حركتی، كلامی و ذهنی از ویژگی های كودكان دارای هوش بالا است.
این كودكان مستقل تر از سایر بچه های هم سنشان هستند و كنجكاوی های بیشتری نسبت به محیط اطرافشان از خود نشان می دهند.
هرچند برای تشویق كودكان به ورزش كردن و جلب توجه والدین به كمتحركی آنها روزی با نام روز جهانی پیادهروی تا مدرسه ابداع شده است، اما تنها معدودی از والدین راضی میشوند فرزند دلبندشان را حتی در چنین روزی پیاده به مدرسه بفرستند. دلیلش هم این است كه آنها معتقدند رساندن بچهها تا مدرسه یا سوار كردن آنها در تاكسی یا اتوبوس ایمنی بیشتری دارد تا اینكه بچهها را تنها و پیاده به مدرسه بفرستیم و دایم خیالمان ناراحت تصادف یا بچهدزدها باشد.
بچهها مدتها قبل از پاگذاشتن به دوران بزرگسالي فشار رواني را تجربه ميكنند. برخي کودکان مجبورند با مشکلاتي چون کشمکشهاي خانوادگي، طلاق، تغييرات دائمي مدرسه، همسايهها، توافقات مراقبت از کودک، فشار گروههاي همسال و بعضي وقتها حتي با خشونت در خانواده يا جامعهشان دست و پنجه نرم کنند. بيشتر والدين كودكان نوپا آرزو مي كنند كه كودكشان بتواند تنهايي خودش را سرگرم كند. اين خواسته والدين منطقي است، چون كودك نوپا مي تواند اسباب بازي ها را بر دارد، با آن ها بازي كند، دنبال توپ بدود و كتاب ورق بزند. نوپاها آموخته اند كه مي توانند خودشان كارهايي انجام دهند و اتفاقا اغلب هم در انجام كارها توسط خودشان پافشاري و سماجت به خرج مي دهند.
با اين همه يك بچه يك ساله همچنان دوست دارد دور و بر والدينش بچرخد، ما مي توانيم
مقطع ابتدايي زير بناي مقاطع ديگر تحصيلي مي باشد و در مقطع ابتدايي نيز پايه اول اساس پايه هاي ديگر مي باشد و هر چقدر دانش آموزان در اين پايه بهتر آموزش ببينند در پايه هاي ديگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پايه اول دو درس رياضي و فارسي ( قرائت فارسي و املاي فارسي کليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذکر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد. به طوري که بدون يادگيري درس فارسي ، يادگيري دروس ديگر تقريبا غير ممکن مي باشد. چندين بار بود که آموزگار پايه دوم از وضعيت تحصيلي دو دانش آموز ابراز نگراني مي کرد و آنان را در حد دانش آموزان پايه اول هم نمي دانست . از عدم پيشرفت تحصيلي آنان صحبت مي کرد; مدير مدرسه با اولياي دانش آموزان ذکر شده ، مشاوراتي را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرين کنند.بعد از گذشت يک ماه ، متاسفانه پيشرفتي حاصل نشد در جلسه شوراي معلمان وضعيت دانش آموزان مذکورمورد بحث قرار گرفت . پيشنهادهايي ارائه گرديد و بنده را مامور رسيدگي به اين دانش آموزان نمودند ، من هم با بررسي نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدين و معلم پايه دوم آنان مطالبي را جمع آوري نمودم.
دانش زندگی کردن را باید از خود زندگی آموخت. زندگی با ما حرف نمی زند ولی این هنر ماست که زندگی را به حرف بیاوریم. زندگی، ظاهرش خشن است ولی باطن اش لطیف و نازنین. زندگی نازش زیاد است و تا نازش را نکشیم با ما حرف نمی زند. چگونه می شود ناز زندگی را کشید و او را سر حرف آورد تا رازهایش را با ما در میان بگذارد؟